Zezwolenie na przetwarzanie odpadów

23 stycznia 2016 roku straciły moc pozwolenia na zbieranie, odzysk lub unieszkodliwianie wydane na podstawie ustawy o odpadach z 2001 roku. W praktyce, ważność tracą wszystkie decyzje na zbieranie, odzysk lub unieszkodliwianie, które były uzyskane przed styczniem 2013! 

Obecnie nie będą już wymagane zezwolenia na transport odpadów. Nowa ustawa o odpadach z 2013r. wymaga jedynie wpisu podmiotu dokonującego transportu odpadów do rejestru prowadzonego przez marszałka. Rejestr zaczął obowiązywać od 24 stycznia 2018 r.

Współpracuję stale z przedsiębiorcami przetwarzającymi odpady (realizacje)-  w zakresie unormowania prawnego prowadzenia ich działalności:

  • zużytego sprzętu,
  • przetwarzanie kabli z odzyskiem metali,
  • tworzyw sztucznych,

Zezwolenia wymaga również przetwarzanie odpadów m.in.:

  • biodegradowalnych,
  • budowlanych,
  • elektronicznych,
  • gumowych,
  • odzyskiwanie surowców wtórnych,
  • komunalnych,
  • metalowych,
  • medycznych,
  • niebezpiecznych,
  • organicznych,
  • opakowaniowych,
  • poza instalacjami,
  • styropianowych,
  • spożywczych,
  • tekstylnych,
  • wielkogabarytowych,
  • zielonych,
  • z instalacji.

Zapraszam do współpracy – Procedura wydania zezwolenia na przetwarzanie odpadów:

  1. Przygotowanie wniosku (harmonogram pracy) – od 5 dniCena (cennik) od 1 000 zł netto. 
  2. Rozpatrywanie wniosku w urzędzie – do 30 dni. Opłata skarbowa za wydanie decyzji w urzędzie - 616 zł.

Zmiana zezwolenia na przetwarzanie odpadów: cena przygotowania wniosku – 50% ceny; opłata skarbowa – 50%stawki za wydanie decyzji.